Szabványok
- Részletek
- Szülőkategória: Iberol
- Megjelent: 2013. november 15
- Találatok: 6985
A legelterjedtebb nemzetközi motorolaj-szabványok az amerikai API és az európai ACEA szervezetek szabványai. Ezeken kívül számos személy- és haszongépjármű-gyártó (pl. BMW, Mercedes, Volkswagen, stb.) adott ki saját szabványokat, amelyek az általuk gyártott gépjárművekre vonatkozóan fogalmaznak meg az olajjal szemben további követelményeket. Egy adott motor kenésére az a motorolaj az optimális, amely megfelel a gyártó által előírt szabványnak. A gyártó az adott motort úgy tervezte meg, és csereperiódus is úgy meghatározta meg, hogy egy bizonyos paraméterekkel rendelkező olaj használatát feltételezte.A gyári csereperiódus kizárólag megfelelő olajszűrő és üzemanyag használatával tartható. Magas kén tartalmú üzemanyag jelentősen csökkenti a motorolaj élettartamát.
A szabványtól való eltérés komolyabb problémát, és akár jelentős költséget is okozhat. A dízel részecskeszűrővel (DPF, FAP) szerelt járművek normál hamutartalmú motorolaj használatával idő előtt eltömítődik, és cseréje százezres nagyságrendű többlet kiadást jelent.
Motorolaj kiválasztása előtt alaposan győzödjön meg milyen motorolajra van szüksége gépkocsijának, ha bármilyen kétely merülne föl, akkor forduljon a témában jártas értékesítőhöz. Ha kérdése lenne várjuk levelét.
- Részletek
- Szülőkategória: Iberol
- Megjelent: 2013. november 15
- Találatok: 6643
A/B: Személy- és kis-haszongépjárművek benzin- és dízelmotorok olajai
A3/B3: Stabil, viszkozitástartó olaj, nagyteljesítményű, benzin- vagy dízelmotorok számára. Ha a motorgyártó lehetővé teszi, használható hosszú csereperiódusú olajként, egész éves alacsony viszkozitású olajként vagy nehéz üzemi körülmények között működő gépjárművek motorolajaként.
A3/B4: Stabil, viszkozitástartó olaj, nagyteljesítményű, benzin- vagy közvetlen befecskendezős és turbófeltöltővel szerelt dízelmotorok számára. Használható ott is, ahol ACEA A3/B3 van előírva.
Teljesítményszintnek megfelelő termék: Repsol Elite Competición 5W40; Repsol Elite Multiválvulas 10W40
A5/B5: Üzemanyag-takarékos, stabil, viszkozitástartó olaj, amely olyan nagyteljesítményű, benzin- és dízelmotoros személy- illetve kishaszon-járművek számára lett kifejlesztve, amelyekhez az alacsony súrlódású, alacsony viszkozitású (2,9 és 3,5 mPa*s közötti HTHS viszkozitás) olaj használata megengedett. Ezek az olajok bizonyos motorokhoz alkalmatlanok lehetnek. Kétség esetén a gépkönyvi előírás az irányadó.
Teljesítményszintnek megfelelő termék: Cosmos F Fuel Economy 5W30
C: Személy- és kis-haszongépjárművek benzin- és dízelmotorok katalizátor kompatibilis olajai
Az ACEA C kategóriába sorolt, csökkentett (közepes, vagy alacsony) hamutartalmú olajok bizonyos motorokhoz alkalmatlanok lehetnek. Kétség esetén a gépkönyvi előírás az irányadó! Részecskeszűrővel ellátott erőforrásnál a kipufogógáz-utókezelő rendszer (DPF, TWC) élettartama kizárólag a megfelelő csökkentett hamutartalmú motorolajjal érhető el.
C1: Üzemanyag-takarékos, stabil, viszkozitástartó motorolaj, amely használható katalizátor-kompatibilis olajként DPF-fel és TWC-vel szerelt járművekhez, nagyteljesítményű dízel és benzin üzemű személy- és kishaszon-járművekhez, amelyekhez az alacsony súrlódású, alacsony viszkozitású (2,9 mPa*s fölötti HTHS viszkozitás) és Low SAPS szintű olaj használata van előírva.
C2: Üzemanyag-takarékos, stabil, viszkozitástartó motorolaj, amely használható katalizátor-kompatibilis olajként DPF-fel (részecskeszűrő, francia gyártmányoknál FAP) és TWC-vel szerelt járművekhez, nagyteljesítményű dízel és benzin üzemű személy- és kishaszon-járművekhez, amelyekhez az alacsony súrlódású, alacsony viszkozitású (2,9 mPa*s fölötti HTHS viszkozitás) olaj használata van előírva.
Teljesítményszintnek megfelelő termék: Repsol Elite Evolution Fuel Economy 5W30
C3: Stabil, viszkozitástartó motorolaj, amely használható katalizátor-kompatibilis olajként DPF-fel és TWC-vel szerelt járművekhez, nagyteljesítményű dízel és benzin üzemű személy- és kishaszon-járművekhez, amennyiben minimum 3,5 mPa*s az elvárt HTHS viszkozitás.
Teljesítményszintnek megfelelő termék: Repsol Elite Evolution 5W40
C4: Stabil, viszkozitástartó motorolaj, amely használható katalizátor-kompatibilis olajként DPF-fel és TWC-vel szerelt járművekhez, nagyteljesítményű dízel és benzin üzemű személy- és kishaszon-járművekhez, amelyekhez 3,5 mPa*s fölötti HTHS viszkozitású, alacsony SAPS szintű olaj használata van előírva. Ezek az olajok meghosszabbítják a DPF és a TWC élettartamát.
Teljesítményszintnek megfelelő termék: Repsol Evolution Power 4 5W30
E: Haszongépjármű dízelmotorok olajai
E4: UHPD minőségű, stabil, viszkozitástartó motorolaj, amely megelőzi a dugattyú szennyeződését, a kopást és a koromképződést. Ajánlott az Euro 1, Euro 2, Euro 3, Euro 4 és Euro 5 szabványú motorokhoz, nagy terhelés és extra hosszú csereperiódus alatt is. Használható DPF nélküli konstrukciókhoz, bizonyos EGR-rel szerelt és bizonyos SCR-rel szerelt gépjárművekhez. Az egyes járműgyártók előírásai eltérőek lehetnek, ezért kétség esetén a gyártói útmutatás az irányadó.
Teljesítményszintnek megfelelő termék: Repsol Diesel Turbo UHPD 10W40
E6: UHPD minőségű, alacsony SAPS szintű, stabil, viszkozitástartó motorolaj, amely megelőzi a dugattyú szennyeződését, a kopást és a koromképződést. Ajánlott az Euro 5 és Euro 6 szabványú motorokhoz, nagy terhelés és extra hosszú csereperiódus alatt is. Használható DPF-fel vagy anélküli konstrukciókhoz, valamint az EGR-rel szerelt és az SCR-rel szerelt gépjárművekhez. Az E6 minőségű olaj használata különösen ajánlott a részecskeszűrővel szerelt gépjárművek esetében. Az ilyen olajok csak alacsony kéntartalmú gázolajjal használhatók. Az egyes járműgyártók előírásai eltérőek lehetnek, ezért kétség esetén a gyártói útmutatás az irányadó.
Teljesítményszintnek megfelelő termék: Repsol Diesel Turbo UHPD 10W40 Mid SAPS
E7: SHPD minőségű, stabil, viszkozitástartó motorolaj, amely megelőzi a dugattyú szennyeződését és a furattükrösödést. Továbbá felveszi a küzdelmet a kopással, a turbófeltöltő elszennyeződésével és a koromképződéssel szemben. Ajánlott az Euro 1, Euro 2, Euro 3, Euro 4 és Euro 5 szabványú motorokhoz, nagy terhelés és közepesen hosszú csereperiódus alatt is. Használható DPF nélküli konstrukciókhoz, bizonyos EGR-rel szerelt és bizonyos SCR-rel szerelt gépjárművekhez. Az egyes járműgyártók előírásai eltérőek lehetnek, ezért kétség esetén a gyártói útmutatás az irányadó.
Teljesítményszintnek megfelelő termékek: Repsol Diesel Turbo THPD 10W40; Repsol Diesel Turbo THPD 15W40
E9: SHPD minőségű, közepes SAPS szintű, stabil, viszkozitástartó motorolaj, amely megelőzi a dugattyú szennyeződését és a furattükrösödést. Továbbá felveszi a küzdelmet a kopással, a turbófeltöltő elszennyeződésével és a koromképződéssel szemben. Ajánlott az Euro 1, Euro 2, Euro 3, Euro 4 és Euro 5 szabványú motorokhoz, nagy terhelés és közepesen hosszú csereperiódus alatt is. Használható dízel részecskeszűrős vagy a nélküli rendszerekhez, a legtöbb EGR-rel és SCR-rel szerelt gépjárműhöz. Az ilyen olajok csak alacsony kéntartalmú gázolajjal használhatók. Az egyes járműgyártók előírásai eltérőek lehetnek, ezért kétség esetén a gyártói útmutatás az irányadó.
Teljesítményszintnek megfelelő termék: Repsol Diesel Turbo THPD Mid SAPS 15W40
- Részletek
- Szülőkategória: Iberol
- Megjelent: 2013. november 15
- Találatok: 5388
LL-04: Legkorszerűbb elvárás a BMW részéről. Hosszú csereperiódusú (long life) olaj a 2001. és utána gyártott akár részecskeszűrővel is ellátott BMW-khez.
Előírást teljesítő termék: Repsol Elite Evolution 5W40
LL-01: 2001-es szabvány, amelyet a 2004-ig gyártott BMW-khez írnak elő. 2004. után gyártott benzinesekhez is alkalmazható a gépkönyvi előírás figyelembe vételével. Alkalmas a flexibilis olajcsereintervallumhoz.
Előírást teljesítő termék: Repsol Elite Common Rail 5W30; Repsol Elite Competición 5W40
LL-98: 2001. előtt gyártott BMW-khez használható motorolaj már hosszított csereperiódussal.
API
- Részletek
- Szülőkategória: Iberol
- Készült: 2013. november 14
- Módosítás: 2013. november 14
- Megjelent: 2013. november 15
- Írta: Vass Tibor
- Találatok: 5029
Benzinüzemű motorok
SN: Ezek a legfrissebb szabványnak megfelelő olajok jobban féken tartják a magas hőmérsékleten képződő lerakódások képződését, csökkentik az üledékképződést és fejlett elasztomer-kompatibilitással rendelkeznek. Azoknál a termékeknél, ahol a szabvány kiegészül a „Resource Conserving” megjelöléssel, ott a teljesítményszint megegyezik az ILSAC GF-5 követelményeivel, az olaj javított üzemanyag-takarékossággal, turbófeltöltő-védelemmel és kipufogógáz utókezelő rendszer kompatibilitással is rendelkezik, továbbá védelmet nyújt a bioetanol üzemű motorok számára is, legfeljebb E85 összetételig.
Ajánlott termék: Repsol Elite Evolution 5W40
SM: 2004-ben bevezetett szabvány jobb oxidáció ellenállást, jobb lerakódás elleni és kopásvédelmet, valamint jobb alacsony hőmérsékleti teljesítményt követel meg az olaj teljes élettartama során. Néhány SM olaj megfelel a legújabb ILSAC specifikációknak is, és/vagy energiatakarékosnak számít.
SL: 2004-ben vagy korábban gyártott gépkocsikhoz.
SJ: 2001-ben vagy korábban gyártott gépkocsikhoz.
Nehézüzemű dízelmotorok
CJ-4: Magas fordulatszámú, 4 ütemű motorokhoz, a 2007-es modellévre vonatkozó károsanyag-kibocsátási határértékek betartásához. A CJ-4 olajok legfeljebb 500 ppm (0,05 t%) kéntartalmú gázolaj mellett használhatók. Mindazonáltal már 15 ppm (0,0015 t%) fölötti kéntartalmú gázolaj használata befolyásolhatja a kipufogógáz-utókezelő rendszer tartósságát és/vagy az olajcsere intervallumot. A CJ-4 olajok hatékonyan segítenek a károsanyag-kibocsátást csökkentő rendszerek élettartamának fenntartásában. Védik a katalizátort, megakadályozzák a részecskeszűrő eltömődését, csökkentik a motor kopását és a lerakódás-képződést, alacsony és magas hőmérsékleten is stabilak, nem habzanak, és jó nyírásstabilitással rendelkeznek. Az API CJ-4 olajok túlteljesítik az API CI-4 Plus, CI-4, CH-4, CG-4 és a CF-4 szabványok előírásait. 15 ppm-nél magasabb kéntartalmú üzemanyag használata esetén, a csereperiódus beállításhoz a motorgyártó útmutatása szükséges.
Szabványt teljesítő termék: Repsol Diesel Turbo THPD Mid SAPS 15W40
CI-4: Ez a 2002-ben bevezetett szabvány olyan motorolajat követel meg, amelyik alkalmas magas fordulatszámú 4 ütemű motorokban való használatra és megfelel a 2004-es károsanyag-kibocsátási előírásoknak. A CI-4-es motorolajok fenntartják a kipufogógáz recirkulációs rendszert (EGR) használó motorok várható élettartamát, és legfeljebb 0,5 t% kéntartalmú gázolajjal együtt használható. A CI-4-nek megfelelő olajok megfelelnek a CD, CE, CF-4, CG-4 és CH-4 szabványoknak is.
Szabványt teljesítő termékek: Repsol Diesel Turbo THPD 10W40; Repsol Diesel Turbo THPD 15W40
CH-4: Ez az 1998-ban bevezetett szabvány magas fordulatszámú, 4 ütemű motorhoz használható olajat és az 1998-as károsanyag-kibocsátási határértékeknek való megfelelést követel meg. A CH-4-es olajok legfeljebb 0,5 tömeg% kéntartalmú gázolajjal használhatóak. A szabvány tartalmazza a CD, CE, CF-4 és CG-4 előírásait is.
CG-4: Ez az 1995-ben bevezetett szabvány nehézüzemű, magas fordulatszámú, 4 ütemű motorhoz használható olajat és az 1994-es károsanyag-kibocsátási határértékeknek való megfelelést követel meg. A CG-4-es olajok legfeljebb 0,5 tömeg% kéntartalmú gázolajjal használhatóak. A szabvány tartalmazza a CD, CE és a CF-4 előírásait is.
Szabványt teljesítő termék: Repsol Diesel Turbo SHPD 15W40
- Részletek
- Szülőkategória: Iberol
- Megjelent: 2013. november 15
- Találatok: 6034
Személy- és kis-haszongépjárművek:
- 229.51: Csökkentett hamutartalmú (Mid SAPS), extra hosszú csereperiódusú (Long Life) motorolaj, amely megfelel az Euro 4-es motorok elvárásainak. Alkalmas a kipufodógáz-utókezelő rendszerekhez is.
- Teljesítményszintet elérő termék: Repsol Elite Long Life 50700/50400 5W30
- 229.5: Üzemanyag-takarékos, extra hosszú csereperiódusra (Long Life) alkalmas motorolaj, amelynek teljesíteniük kell az ACEA A3/B3/B4 követelményeket, valamint további Mercedes specifikus teszteket.
- Teljesítményszintet elérő termék: Repsol Elite Common Rail 5W30
- 229.31: Csökkentett hamutartalmú (Mid SAPS), hosszított csereperiódusú motorolaj, amely megfelel az Euro 4-es motorok elvárásainak. Alkalmas a kipufodógáz-utókezelő rendszerekhez is.
- Teljesítményszintet elérő termék: Repsol Elite Evolution 5W40
- 229.3: Üzemanyag-takarékos, hosszított csereperiódusra alkalmas motorolaj, amelynek teljesíteniük kell az ACEA A3/B3/B4 és MB 229.1 követelményeket, valamint további Mercedes specifikus teszteket.
Teljesítményszintet elérő termék: Repsol Elite Competición 5W40 - 229.1: Normál csereperiódusú motorolaj benzines és dízel üzemű mercedesekhez.
- Teljesítményszintet elérő termék: Repsol Elite Multiválvulas 10W40
-
Haszongépjárművek:
- 228.51: UHPD teljesítményszintű, csökkentett hamutartalmú (Mid SAPS), extra hosszú csereperiódusú (Long Life akár 100.000 km-ig) motorolaj, amely megfelel az Euro IV-es és V-ös motorok elvárásainak. Alkalmas a kipufogógáz-utókezelő rendszerekhez is (DPF, EGR, SCR).
- Teljesítményszintet elérő termék: Repsol Diesel Turbo UHPD 10W40 Mid SAPS
- 228.5: UHPD teljesítményszintű, extra hosszú csereperiódusra (Long Life akár 100.000 km-ig) alkalmas motorolaj. Megfelel Euro IV-es és V-ös motorok elvárásainak. Nem alkalmas a részecskeszűrővel ellátott rendszerekhez (DPF).
- Teljesítményszintet elérő termék: Repsol Diesel Turbo UHPD 10W40
- 228.31: Csökkentett hamutartalmú (Mid SAPS), hosszított csereperiódusú (akár 45.000 km) motorolaj, ,amely megfelel az Euro IV-es és V-ös motorok elvárásainak. Alkalmas a kipufodógáz-utókezelő rendszerekhez is (DPF, EGR, SCR).
- Teljesítményszintet elérő termék: Repsol Diesel Turbo THPD Mid SAPS 15W40
- 228.3: Üzemanyag-takarékos, hosszított csereperiódusra (akár 45.000 km) alkalmas motorolaj. Megfelel Euro IV-es és V-ös motorok elvárásainak. Nem alkalmas a részecskeszűrővel ellátott rendszerekhez (DPF).
Teljesítményszintet elérő termékek: Repsol Diesel Turbo THPD 10W40; Repsol Diesel Turbo THPD 15W40 - 228.1: Normál csereperiódusú (akár 30.000 km) motorolaj dízel üzemű mercedesekhez.
- Teljesítményszintet elérő termék: Repsol Multi G Diesel 15W40